tirsdag den 10. februar 2009

Klorin Kyllinger i Chili
Lang udrejse, der dog gik godt, herude på 24 timer, meget trætte ved ankomst, lave papirarbejde, og så tidligt til køjs.
Dagen eftersejler vi ud til Scotland bay, hvor der bliver badet, og der bliver råbt til Bjørn hvad det var for nogle klorin kyllinger han havde ombord, dejligt at møde søde dansker. Det bliv også til en tur ind i regnskoven, hvor vi så en enkel brøl abe, flere papegøjer, ørne, samt gribbe. Så tid til sundawner, aftensmad og så til køjs efter en lang dag.
Sejler nat sejlads til Granada, Prickley bay, dejlig sejlads halv til forenpåtværs, ankomst næste morgen.
En tur til St. George town, ind og prøve om shopper genet virker, det virker bedre for nogle, men vi andre skal nok nå det. Her møder vi også andre dansker blandt andet en Jette Kildentoft ( har været medlem i Enighed)
Bustur rundt på øen, skal se krydderi ting, vandfald, muskat fremstilling, det var en rigtig flot tur, kuperet landskab, små veje med asfalt, dog med lidt huller.
Vi bliver i bugten, og slapper af og gør klar til at sejle i morgen tidlig en lille distance på 35 mil op langs Granadas vestkyst, og så op til Tyrrel bay på Carriacou.
Afslapning efter en hård dag, ind køb kigge på byen, ikke ret meget åben, det er blevet søndag, som tiden dog går. Får dog lavet papir arbejde på politistationen, tager ud at spise, får konkylier, smager ganske ude mærket.
Sejler til Union, Clifton bay, på et dejlig regulært kryds på 10 mil, det blev klaret på 3 timer. Flotte farver i vandet. Sidste indklarering på vores tur, dejligt at slippe for denne tids røver. Vores plan er at sejle ud til Tobago cays og blive der et par dage, svømme og kigge på livet i havet.
Overligger dag på union island, tog en tur til Aston og kigger på den lille by. Bliver i Clifton. Det lufter lidt rigeligt til sejlads, der kommer byger med meget luft, også laver det vindstød optil 10 beaufort, så vi må se tiden lidt an, vi har jo god tid. Vandretur til Port Hill et gammel fransk fort.
Sejler til Tobago cays i frisk vind , ud og svømme med skildpadderne og kigge på fisk, i det store akvarium, med de rigtige farver på vandet, om natten kommer der torden og regn, rigtig dansk sommer vejr, øv.
Sejler til Bequia, dejlig sejlads endelig god slæk på skøderne, en lille tur på 28 mil. Tager rundt og kigger på øen, ligger i Admiraly bay , som er meget rolig at ligge i, byen er også meget rolig, det er kirke dag en sag man gør meget ud af her ovre, værtshusene åbner forhåbelig igen når al det hurlumhej er overstået.
Sejler til Saint Vincent, Blue Lagoon på et dejlig regulært prøjser kryds i frisk vind og grov sø, og så er der brusebad fra stævnen, så det tager sin tid, selv om det kun er 10 mil.
Tager op til nord enden af øen og ser på en vulkan der stadig er aktiv, taxaen sætter os af i ca. 1500ft så der er en rask gå tur resten af vejen vi skal op til 3864ft , 2 timer op og 1 time ned sover godt om natten.
Tiden nærmer sig til at pakke sammen og sige tak for denne gang , syntes ellers lige vi var kommet. Op kl. 3.00 skal være i luft havnen kl. 5.00 for at begynde den lange rejse hjem, vi kom hjem på 36 timer så vi godt trætte da vi når Danmark, men det har været en rigtig fed tur, og endnu en stor tak til Bjørn at han gad af have os med. De bedste sejler hilsner John &Brian