søndag den 21. december 2008

”Chili” i vandet 20 december
Der var en del at lave på ”Chili”, før den var klar til søsætning. Den meget regn og varme er hårdt ved bådene.
Mange ting irer til eller ruster. Jeg var heldig, der var ikke så meget på min båd. Gear stangen og starter til motor sad fast… Først tømme kistebænk. Derefter suge maven ind og ”krappe” sig ned i kistebænken. Henrik fra ”Waverunner” hjalp mig heldigvis med det udvendige. Man kan lige ikke nå selv.
Henrik hjalp mig også med motoren, der blev skiftet dysse og de forskellige dele smurt med fedt og olie.
Da vi skulle prøvestarte, skete der ikke noget… øv øv
Efter forskellige ting, tappede vi noget diesel af. Det lugtede mærkeligt. Tanken blev tømt, filter skiftet, slanger tømt og motor luftet ud.
Og (jubi) motor startede. Ny kilerem og nogle andre småting.
Jeg bliv også hejst en tur i masten, lige for at se om alting så ok ud. Jeg bestilte en ny vindmølle, den skulle have lavet et lille forlænger rør. Det lille rør kom til at tage 10 dage (men vi er jo i Trinidad)
Den 15 december kom ”Chili” i vandet (uden møllen)
Dejligt jeg sejlede ud til en bøje.
Efter at Henrik var taget hjem, sejlede Allan og jeg ud til Skodtland Bay. Efter at have ankret op. Fandt jeg snorkelgrej frem. Der er ca. 12 meter dybt og vandet er meget grumset…
Jeg gik ned i vandet, straks efter så jeg en fiske stime (pænt store fisk) lige foran mine briller. (aftensmad) mums mums
Inde på det lave er flere små farverige fisk. En enkelt skildpadde (kun en lille en) ser jeg også.
Skodtland Bay er meget smuk grøn, der er mange fugle. Ørne, gribbe, papagøjer og mange andre. Det spændende er brøleaberne. De er ikke så store, men de kan brøle igennem. Jeg så ikke nogen af dem denne gang.
Vi fik en pæn gang regn, det var lige til at bade i. Fugten står over de grønne træer. Duften er helt fantastisk.
Om aftenen (efter sundowner) lavede Allan kinesisk mad… mums mums
Efter solen var gået ned, begyndte insekternes lyde fra junglen. De små dyr kan virkelig også lyde…
Junglen er store blade, farverige blomster og høje lyde.
Doug (som laver vindmøllerne) lå for anker her, med sin båd og hund. Han kom over med møllen og delene til den. Vi sejlede ind til Charaguramas igen, her hjalp Allan mig med at få monteret møllen på stativet. Det tog en god dags tid (og den virker)
Møllens navn er KISS (Keep it simple stupid) og den laves her på Trinidad.

Ingen kommentarer: