lørdag den 16. februar 2008

2. januar 2008
På land..... Den 2. januar kom båden på land. Motoren skal laves. Jeg fik hjælp af Torben, til at hejse motoren ned. Mekanikerne havde ikke tid til at arbejde på den. Så jeg prøver selv. Flere sejlere hjælper mig. David, en tidligere mekaniker, er en fremragende lærer. Vi har flere hyggestunder sammen. En øl her, et tip der. Jeg prøver mig frem og lærer af mine fejl.
Efter et par dage kommer Michelle ned og bor i båden. Michelle venter på sin kæreste Johan, som er på vej over Atlanten i en Vega sejlbåd. Michelle hjælper med at lave noget på båden, og hun laver fantastisk god Trinidad mad. Nogle gange er der klassisk violin efter maden. Det er smukt sådan en Trinidad aften. Reservedelene til motoren bliver bestilt fra Tyskland. På grund af flere misforståelser og forkerte pakkenumre, så tager det næsten fire uger at få delene. Da delene endelig ankommer er der mange som hjælper med at samle motoren igen. Det er en fantastisk lyd at hører motoren blive startet op nede på jorden. Bagefter bliver den lyftet op i båden og monteret igen. Nu er båden endelig klar til at komme i vandet igen.

Ingen kommentarer: