torsdag den 19. juni 2008

Juni 2008 Gode læser...
Jeg vælger nu at holde en pause i denne rejse...
Det er orkan seson her over nu!!! ”Chili” båden skal på land og jeg flyver hjem til danmark.
”Chili” har båret mig over atlanten og rundt på denne rejse. Den har været mit hjem i den tid.
Nogle af de mange oplevelser har jeg delt med familie, venner og gaster.
Andre har jeg delt med de mange forskellige mennesker jeg har mødt.
Om det har været dyrt???
Jeg har måske brugt det samme som en gammel brugt bil i danmark.

Når jeg kommer hjem til danmark, har min bror 50 års fødselsdag. Vores drenge drøm var at sejle ud i verden med en lille båd...

Men drømme ændre sig hele livet og nye kommer til...

Jeg glæder mig til at komme hjem og se familie og venner!

Om det er en drøm???

Ja, det kan man godt sige...

8 kommentarer:

brormand sagde ...

Om det er en drøm ???
Tja... Drømme er det flygtige stof, som former vores tilværelse. I en skærpet form kaldes de for visioner. Det er disse visioner, som har skabt vores moderne verden.

Drømme skal man tage alvorligt.

Den australske urbefolkning (Aboriginals), hævder at den tid vi lever i nu, hedder "Drømmetiden". De tager deres drømme meget alvorligt og prøver at leve efter dem.

Man kan desværre ikke altid udleve sine drømme. De er jo flygtige og kan ændre sig, som du selv siger. Men får man muligheden, bør man altid følge sine drømme´s mål.

Nu har du igennem et helt år, skriftligt sat ord på vores gamle drengedrøm. Jeg glæder mig til at se dig igen, og høre ordene fra din egen mund.
Indtil da... Sweet dreams my brother.
Knus og kram. Rene´

Bjørn sagde ...

Hej Rene
Vi kan aldrig nå alle vores drømme!
Men nogle af dem...
Det sjove er, at når man er i det, så er drømmen noget helt andet end man gik og drømte om...
Vi ses til juli, sådan ca...
Kram Bjorn

Martin Aulie sagde ...

Hallois Bjørn!
Martin fra Goodyear her. Nå er vi kommet hjem, og jeg har snart jobbet i to uker... Seiling i karibien er mye MYE bedre en å jobbe :)
I dag seilte det 35 danske båter forbi kaia der jeg jobber, og jeg merket straks suget etter å finne den koselige røde båten og drikke noen øl! Føles veldig rart å komme hjem og flytte ut av båten, jeg hadde jo ikke mer penger så jeg startet rett på jobben. Jeg tror ikke jeg helt skjønte hvor fantastisk vi hadde det på tur før jeg kom hjem igjen... Jeg skal følge nøye med på siden din, du må være like flink som du har vært med å oppdatere den! Skriver kanskje en mail snart også, nyt livet og lev ut drømmene dine så lenge! Fair wind to you, matey!

Unknown sagde ...

Hej Bjørn
Det har været spændende og en fornøjelse at følge dig på din lange sejltur over de store vande via af din blog. Har netop hørt at du er kommet tilbage igen og er i Sydhavnen igen. Håber at se og hilse på dig ved lejlighed. Mange kærlige hilsner Uni

Bjørn sagde ...

Hej Martin...
Jeg havde tænkt på at tage til norge og hilse på. Vi har haft så mange fantastiske oplevelser sammen. Jeg er stadig ikke blevet "mæt" på oplevelser og "tørsten" for nye eventyr er ikke blevet slukket. Ca. slut af september tager jeg til Las Palmas. turen går til Cap Verde igen, derefter Brasilien...
"Chili" får en lille pause.
Men jeg savner livet i den lille røde båd.
Jeg syntes i har været meget flinke til at skrive på jeres blog. Skal have læst slutningen en stille aften. Lige nu har jeg meget travlt med at besøge familie og venner, der er også noget musik som lige skal høres...
Jeg føler lidt at jeg er hjemme på ferie, før den næste tur.
Hils de andre...

Bjørn sagde ...

Hej Uni
Jeg er hjemme ca. to mdr. endnu.
Jeg bor i Valby når jeg er "hjemme". Jeg finder en dag til at lige "dumpe" forbi. Men jeg har travlt med at suse rundt i danmark... Er i Esbjerg lige nu.
(sjovt ik?)
Ses hilsen Bjørn

Allan sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Allan sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.