onsdag den 30. januar 2008

3 kommentarer:

brormand sagde ...

Hej Bjørn.
Den ser sgu´lækker ud, den "lille" fisk. Jeg bli´r helt sulten. Det minder mig om,... Jeg tror faktisk, at jeg har en opskrift liggende her et sted... Lad mig se... Hmmm? Ja her er den.
Kingfish Primitivo in claybasket:
En gammel egns-ret fra det nittende århundrede. Prøv den !!...

Kalorius renses og skæres i filetter. Disse arrangeres på vinblade,( Tror palmeblade også kan bruges) sammen med fintsnittede rodfrugter. Løg, hvidløg, basilikum og andre lokale krydderier smides hen over med løs hånd. Saften fra et par lime-frugter tilsættes, sammen med en god sjat Chardoney (hvidvin). Pas på ! Ikke for meget, resten skal drikkes.
Det hele pakkes nu forsigtigt sammen og snørres med dertil egnet tovværk. Pakken smøres nu ind i et pænt, tæt lag ler og placeres i gløderne ( kræver at man har tændt et bål.) Herefter er der kun at vente, til leret flækker og dampen fiser ud. Ventetiden fordrives med at indtage resten af den udemærkede chardonay. (En ekstra flaske kan med held åbnes)

Bjørn sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Bjørn sagde ...

Hej brormand
Det lyder laekert, som et lille eksperiment kunne jeg saa prove at skifte Chardoneyen ud med Rum-punch. Det er en drik som glider let ned i ganen...
Hilsen Bror Bjorn